Цей розділ експозиції оновлюється частіше за інші, оскільки графічні роботи, згідно з даними науки про збереження творів мистецтва, можуть бути представлені  у відповідному освітленні лише протягом кількох місяців. Втім, дотримуючись цього правила, ми маємо можливість ширше знайомити завсідників Музею Ханенків із розмаїттям багатої колекції гравюри, яка налічує близько 13 тисяч аркушів.

Твори, які ми представляємо сьогодні, походять  зі славетної «Колекції естампів, гравірованих з найкращих картин в Англії». Таку назву мав амбітний проект лондонського видавця Джона Бойделла (1720 – 1804), здійснений  у період з  кінця 1760-х до 1786 р. Повне видання  складалося з п’яти альбомів з офортами і різцевими гравюрами, які відтворювали картини відомих художників з приватних колекцій Англії. Подібний різновид графіки мистецтвознавці називають «репродукційною гравюрою».

Для втілення свого масштабного проекту Джон Бойделл, який сам був талановитим гравером, заснував в Лондоні типографію і залучив до співпраці найкращих виконавців. Він ретельно підбирав рисувальників та граверів і кожному визначав завдання, відповідно до його здібностей.  

Робота над репродукційною гравюрою складалася з кількох етапів. Спочатку рисувальники відтворювали на папері композицію картин, для цього стали в нагоді широкі суспільні зв’язки Бойделла, адже побачити оригінали можна було тільки у приватних будинках, ще й розташованих у різних куточках Англії. Потім гравери переносили рисунок на спеціально підготовлену мідну дошку, використовуючи у своїй роботі різноманітні технічні засоби та прийоми. На етапі друкування Бойделл особисто  слідкував  за якістю кожного відбитка. Комерційний успіх проекту був зумовлений також і тим, що  гравюри продавалися переважно по підписці. Типографія заздалегідь розсилала британським та континентальним передплатникам каталоги, за якими  можна було замовити або весь альбом, або окремі аркуші.

Величезний успіх серії призвів не лише до розквіту мистецтва репродукційної графіки в Англії. Відтоді англійці з ентузіазмом складають окремі зібрання гравюри. Саме з «Колекції естампів…» Джона Бойделла  розпочалось тріумфальне завоювання англійською репродукційною графікою художнього ринку Європи, де раніше переважно царювали твори французьких майстрів.

Три гравюри, представлені в експозиції сьогодні, були виконані за живописними оригіналами уславленого французького пейзажиста Клода Лоррена (1600-1682). Художник майже все життя провів у Римі, і мотивами його класичних пейзажів переважно були мальовничі види Італії, її гори, гавані і зелені долини, населені подекуди персонажами з античної міфології та літератури. Клод Лоррен був першим, хто зацікавився ефектами сонячного освітлення у різні пори дня, і сам чудово передавав цю особливість свого живопису у власноручно виконаних гравюрах. Він був  одним  з найулюбленіших художників англійської аристократії і тому  багато творів Лоррена зберігалося в англійських колекціях.  Джон Бойделл, обрав найвідоміші з них для репродукування у своїй «Колекції естампів…».  

Передача цих живописних якостей картин Лоррена ставила значні труднощі перед граверами, адже в їхньому розпорядженні не було гами теплих і холодних кольорів, вони мали оперувати лише зміною тону, товщиною і формою ліній, напрямками та гущиною штрихування. Лише віртуозне володіння цими засобами  могло переконати глядача, що живописний оригінал є справжнім шедевром.