Поки наша “Алегорія миру” Канови знаходиться на виставці в Неаполі, її місце займає “Поранена ластівка”, що експонується вперше в історії музею!

Твір із колекції Музею Ханенків є реплікою статуї Альфреда Буше «Поранена ластівка» (фр. L’Hirondelle Blessée), яка мала успіх у паризькому Салоні 1898 року. Її автор – відомий французький скульптор та живописець, який товаришував із Огюстом Роденом (1840 – 1917) та був вчителем Камілли Клодель (1864 – 1943). Особливість індивідуального стилю Буше – це поєднання рис модерну та мистецтва нео-флорентійців, французьких майстрів 19 століття, що захоплювалися скульптурою Ренесансу, зокрема творами Мікеланджело. «Поранена ластівка» певним чином ілюструє цей синтез.

Мармурова «скеля» постаменту виглядає необробленою і викликає асоціації з брилами знаменитих незавершених статуй «Рабів». Ефектний контраст – поверхня тіла моделі, відполірована до схожості на справжню гладеньку дівочу шкіру. Більшість деталей навмисне не пророблені ретельно: плавні риси обличчя та пасма зачіски, ледь намічені рельєфні пір’їни крил. Таким чином увага глядача сконцентрована на силуеті, що повторює улюблений обрис модерну – примхливо вигнуту лінію.

У художніх творах епохи «кінця століття» є чимало крилатих створінь, які нерідко виступають як втілення абстрактних понять та почуттів. Образ птаха, зокрема ластівки, був одним із найулюбленіших, і асоціювався із свободою, надією, весною та коханням, що тільки-но народжується.

Протягом кінця 19 – першої половини 20 століття «Поранену ластівку» неодноразово відтворювали у мармурі та бронзі. А у 21 столітті «Ластівка» Буше знову стала популярною завдяки Деміену Хьорсту: він використав її як модель для своєї скульптури «Анатомія ангела» (2008).

Передекспозиційна підготовка та монтаж: Олена Крамарева, Людмила Гуйко, співробітники компанії «Кунсттранс».
Текст: Анастасія Мацело.

61386628_10157745305209162_5095799364639522816_n