Пропустити навігацію

Актуальні події

Зображення. Фрагмент афіші програми, що містить фото ведучого та назву програми

Арт діалоги з Ігорем Хоборовим

Субота, 16 жовтня, 14:00

читати далі..

Будемо вчитися бачити, а не дивитися. Варість: 45 грн + вхідний квиток Запис: (044) 235-32-90, (099) 667-49-06

приховати
Малюнки музейних ваз

Виставка "Це мені можна"

Виставка “це мені можна” – результат спільної, майже резиденційної роботи художників та художниць з та без синдрому Дауна об’єднання “ательєнормально” разом зі студією “ТРОЯНДА” в стінах і дворику Музею Ханенків. Протягом 2-х місяців учасники та учасниці ознайомились з експозицією Музею Ханенків та властивостями глини, щоб виготовити свої твори, навіяні експонатами Європи та Азії. Виставка триватиме до 17 жовтня і працюватиме з 16:00 до 17:30 з середи по неділю у музейному дворику. Вхід на виставку вільний.

читати далі..

«“це мені можна” – сказав Валентин Петрович (Радченко), художник з “ательєнормально”. І ми сподіваємося, що нам теж. Виявилось, що ми достатньо сміливі художники та художниці не лише тому, що спробували копіювати китайську вазу XVII століття, а й тому, що збираємося показати, що з того вийшло. Було абсолютно необхідно винести нове за рамки музею, тому наслідувати музейну експозицію ми збираємося на вулиці, у внутрішньому дворі. У процесі, звичайно, виявилося, що репрезентація знищує присутність і наші копії дуже далекі від оригіналів (навіть більше ніж стрази, що повторюють діаманти). На ніжках барочних скринь ми бачили драконів, які виявилися дельфінами, а точніше – уявленням про дельфінів людини, яка ніколи у житті їх не бачила. А ми, люди, які бачили дельфінів, їх скопіювали. Цікаво як так вийшло, що дельфіни-дракони на ніжках як вилиті схожі на представлені у музеї канглинги – короткі будійські труби, зроблені з людської берцової кістки на кінчиках яких голови змій-драконів. Крім процесу та експерименту (а він понад усе!), нам цікава есхатологія музейного предмету, що приречений стояти та розповідати. Наші копії у більшості утилітарні і повертають деяким експонатам їх функції у другому поколінні. Нам видалося цікавим, що можна поставити вдома ромашки у копію вази епохи мін, яка повторює форму гарбуза, розписаного Женею Голубенцовим. Він зобразив на ній орнамент італійської тарілки 15 століття і фрагмент сцени з полюванням. Така нашарування копіювання та сенсів перетворює зроблені нами речі (а точніше квазіречі) у абсолютно самостійні твори. Ми витратили всього півтори місяці щоб наслідувати декільком століттям і сподіваємося, що по нашим муляжам нікому не доведеться судити та вивчати оригінали. У процесі виявилося, що все, що має дві наскрізні дірки – це японські нецке, все, до чого приставлена ручка – це глек або ж чашка. Що для зволоження повітря у дворику музею достатньо чотирьох відер води – якщо у вітрині з будійською чашею стоять чотири стаканчика. Женя (ще один художник “ательєнормально”) зробив цілу серію робіт, де малював вази і глечики. Всі вони схожі і зовсім не схожі на експонати музею. На кожному малюнку біля об’єкту Женя намалював запитальний знак. Ми вважаємо, що це важливе питання про те, оригінал це чи копія.» — пише учасниця “ТРОЯНДИ” Ольга Гайдаш. У ході роботи над проєктом учасники обмінювалися досвідом та знаннями та працювали з новими матеріалами. «Ми, учасники і учасниці “ательєнормально”, любимо дивитися книги і ходити по музеях. У нас є знайомі, вони працюють у студії дизайну. Вони художниці. А їх студія називається "ТРОЯНДА". Разом з цією студією ми придумали та зробили великий та цікавий проєкт. Багато днів “ательєнормально” і студія “ТРОЯНДА" збиралися у Музеї Ханенків. Для початку ми разом подивилися усі експонати. Про них працівниці музею розповіли багато цікавих та дуже різних історій. І експонати і історії вразили нас. А потім вразила спільна робота. Кожного дня ми збирались у подвір'ї музею, щоб попрацювати разом. У роботі нам допомагали різні досвідчені художники, які багато років працюють з глиною. Але, звичайно, працювали ми не лише з глиною. Було дуже тепло, ми працювали у дворику музею. І під час роботи набралося багато нових вражень. А ще ми познайомилися з творцями фільмів! Ми не тільки попрацювали, а й чудово відпочили у нашому любому Києві під теплими осінніми променями. Тепер поділитися своїми враженнями ми хочемо з вами. Отже, ми запрошуємо вас подивитися на наші роботи і почути вже наші історії про них. Приходьте у Музей Ханенків! Ми чекатимемо вас та ваших друзів там особисто, з 17-ої до 19-ої години, за київським часом. Вдягайтеся тепло, ми зустрічатимемось на виставці в справжньому музейному подвір’ї. На відміну від експонатів музею, наші роботи ви зможете придбати, і про кожен з них, є своя, неповторна історія!» — запрошує Станіслав Турина, куратор “ательєнормально” та художник. __________________________________ «ательєнормально» засновано у 2018 році після майстер-класів, ініційованих Гете Інститутом в Україні у партнерстві з німецьким дослідницьким центром Touchdown21, фондом ДаунСиндромУкраїна та кураторським колективом Єлізавети Герман та Марії Ланько. Майстерня об’єднує художників з/без синдрому Дауна навколо роботи з текстом, перформансом та візуальним мистецтвом. «ТРОЯНДА» — студія дизайну, презентована у 2019 році у галереї The Naked Room. Засновниці Ольга Гайдаш та Ганна Рябова працюють на перетині ужиткового мистецтва та перформативних практик.

приховати
Скрипка на зеленому кольорі

Розум& Почуття. Музичні студії

Коли: 16 жовтня , 16:00 Вартість: квиток на виставку + 50 грн Обов’язкова реєстрація: (044) 235 32 90 та (099) 667 49 06 або за посиланням: https://forms.office.com/r/xd8VnwNL6b

читати далі..

Просвітництво принесло революційні зміни в музику. Багато звичних сьогодні речей, таких як публічні концерти або збірки нот для початківців, з’явилися саме тоді. 16-го жовтня разом із нашими гостями музикознавицею Юлею Бентею та скрипалькою Катериною Суглобіною поговоримо про новаторства композиторів епохи і спробуємо з’ясувати, як звучить Просвітництво. Відвідувачі також матимуть можливість наживо почути звучання барокової скрипки – Катерина Суглобіна виконає кілька творів Георга Філіпа Телемана. Наші гості: Катерина Суглобіна – скрипалька, музикознавиця, композиторка. Засновниця та керівник ансамблю старовинної музики "Cologne Baroque Ensemble", вивчає теорію музики та композицію у Кельнській вищій школі музики. Юлія Бентя – кандидат мистецтвознавства, музикознавиця, музична і театральна критикиня, наукова працівниця відділу театрознавства Інституту проблем сучасного мистецтва НАМУ. Кураторка проєкту: Олександра Ісайкова

приховати
Музиканти з картини

Євген Громов: Дмитро Бортнянський та його час

Фортеп‘яно: Євген Громов Кураторка проєкту: Ганна Рудик, кураторка музичних проєктів музею, заступниця директора з освіти та комунікації Концерт відбудеться: 17 жовтня о 17:00 Бронювання квитків за номером: (044) 235 32 90 Або за посиланням: https://forms.office.com/r/0SkAssRrSW Вартість квитків: 200 і 300 грн.

читати далі..

У жовтні 2021 виповнюється 270 років з дня народження видатного українського композитора, співака, диригента, просвітника і педагога Дмитра Степановича Бортнянського (1751-1825). З нагоди славетного ювілею митця Євген Громов презентує в Музеї Ханенків авторську панорамно-тематичну програму «Дмитро Бортнянський і його час», в рамках якої виконавець поєднає і дослідить клавірну музику надзвичайно близьких і стилістично споріднених авторів доби класицизму — трьох учнів легендарного Болонського педагога Джованні Батіста Мартіні, відомішого як Падре Мартіні: Й. К. Баха, В. А. Моцарта. Д. Бортнянського; а також Й. Гайдна.

приховати
Елемент гравюри з людьми на зеленому тлі

Кураторська екскурсія виставкою "Просвітництво: розум і почуття”

4 грудня, 14:00 Вартість: 50 грн + вхідний квиток на виставку Запис: (044) 235 32 90, (099) 667 49 06

Кавер з елемонтом кольлрової графіки з зображенням птахів та рослин

Ранні пташки

23 жовтня та 13 листопада о 10:30 Екскурсія "Ранні пташки" — це найбюджетніший спосіб познайомитися з європейською експозицією музею.

читати далі..

Хтось не уявляє початок дня без ранкової кави, хтось – без фізичних вправ. А як щодо здійснення подорожі у часі та поглиблення знань у галузі мистецтва? Суботніми ранками будемо знайомитись з західноєвропейською експозицією! Увага! Після екскурсії впродовж усього дня Ви відчуватимете нестримний потяг до прекрасного. Запис: (044) 235-32-90, (099) 667-49-06 Вхід за квитком до музею (60 грн дорослі, 35 грн студенти, 25 грн школярі та студенти)

приховати
на фотографії фото екпонату поруч з його глиняною тактильною копією

Керамічні тактильні копії експонатів

В гончарній студії Sakhno Art виробили першу тактильну копію іранського кахля 14 століття. Вона буде встановлена у залі мистецтва ісламу в азійській експозиції музею. Усі охочі зможуть пізнати на дотик тактильні властивості кахлі. Особливо актуальним це буде під час екскурсій для незрячих та слабозорих людей, під час відвідування музею дітьми та й, скажемо відверто, хто ж не хотів доторкнутися до музейного предмету?

читати далі..

Керамічні тактильні копії експонатів з колекції музею, інформаційні таблички, дубльовані Шрифтом Брайля, а також мнемосхеми приміщень музею ми розмістимо на п’яти підставках. Також для проєкту «Тактильні копії шедеврів світового мистецтва та інші засоби доступності для Музею Ханенків» розробили інклюзивні музейні підставки. За це відповідав Олексій Нашивочніков – відомий архітектор і художник, автор проєктів станцій Київського метрополітену, президент Київської спілки нечуючих художників «Натхнення». Олексій намагався спроєктувати підставки, що стануть зручними в користуванні для усіх відвідувачів та відвідувачок музею, незалежно від їхніх фізіологічних особливостей. Вже зовсім скоро розпочнеться втілення ескізів в життя і ви зможете протестувати підставки у музейних залах! Проєкт реалізується за підтримки Українського культурного фонду Проєкт впроваджується за фінансової підтримки Zagoriy Foundation

приховати
Сфінкс на бордовому тлі

Історичні світи. До 100-річчя пам’яті Вільгельма Котарбінського

Проєкт присвячений ювілею пам’яті Вільгельма Котарбінського – українського художника польського походження. Спадщину цього майстра, широко відомого живописця і графіка, у «Червоній вітальні» Музею Ханенків представлено ансамблем монументально-декоративних творів. У 1890–1893 рр. на замовлення Богдана Ханенка Котарбінський виконав 26 картин, що склали живописний декор зали. У 1938 р. цілісність ансамблю було порушено. Два панно – «Жінка з голубами» та «Жінка з глеком» – передали до Київського музею російського мистецтва (тепер – Національний музей «Київська картинна галерея»).

читати далі..

У рамках проєкту ми прагнули відтворити автентичний ансамбль. Однак показати два демонтовані панно на відповідних місцях вже неможливо, оскільки їхній формат було змінено внаслідок реставрації. Тому у нішах під аркою розміщені сучасні фоторепродукції, а оригінальні твори Вільгельма Котарбінського, люб’язно надані Особняк Ханенків, зведений і декорований згідно з принципами історизму, відповідав тодішньому загальному інтересу до світової культури. Серед низки інших історичних інтер’єрів будинку «Червону вітальню» було оформлено у стилі неоренесанс. Живописні панно Вільгельма Котарбінського стали органічною складовою цього декору. Кураторка проєкту: Олександра Сакорська, дослідниця інтер'єрів Музею Ханенків

приховати
Елемент гравюри з людьми на зеленому тлі

Виставка “Просвітництво: розум і почуття”

Протягом роботи виставки будуть проведені кураторські екскурсії, лекції, зустрічі-обговорення. Для самостійного огляду, окрім стандартних супровідних матеріалів, додатково запропоновані дитячий аудіогід, тематичні маршрути, відео про експонати, доступні безпосередньо на виставці через qr-коди. Кураторки проєкту: Олександра Ісайкова, провідна наукова співробітниця, дослідниця європейської графіки Людмила Кравченко, провідна наукова співробітниця, дослідниця європейської порцеляни

читати далі..

Чергова виставка музею, присвячена мистецтву 18-го століття, є спробою відмовитись від стереотипного погляду на добу Просвітництва виключно, як епоху розуму. Через звичку асоціювати Просвітництво з раціоналізмом, здоровим глуздом і прогресом, чуттєва складова епохи зазвичай випадає з поля зору. Поза тим, саме Просвітництво, після століть недовіри до людських відчуттів, проголосило цінність суб’єктивного переживання та особистого досвіду. Ідеєю виставки стало не протиставлення розуму почуттям, а демонстрація їхньої нерозривної єдності у світогляді епохи Просвітництва. 32 гравюри, 35 виробів з порцеляни, зразки текстилю, мініатюрний живопис, скульптура, вироби з китайської порцеляни, лаку і слонової кістки розмістяться у двох виставкових залах. З них значна кількість експонуватиметься вперше. Експозицію доповнять стародруки з фондів наукової бібліотеки музею – художні та наукові видання 18-го століття. Родзинкою виставки стануть мінерали та викопний амоніт віком 100 млн років, надані для експонування Геологічним музеєм при Інституті геології КНУ ім. Т.Г. Шевченка.

приховати
Елемент гравюри на охристому фоні

Виставка "Адам Барч: науковець і митець"

Адам фон Барч – талановитий гравер, мистецтвознавець і основоположник наукового вивчення історії гравюри. Він присвятив своє життя одному із найпопулярніших видів графіки свого часу – репродукційній гравюрі, своєрідному “мистецтву перекладу мистецтва”.

читати далі..

Репродукування Барчем рисунків часто було пов'язане з його науковою діяльністю: він описував відомі колекції, укладав їхній каталог і, одночасно, відтворював кращі рисунки. На виставці “Адам Барч: науковець і митець” можна буде познайомитися саме з його репродукційними гравюрами, які у творчості Барча нерідко були більш значущими, ніж авторські. Барч був куратором імператорської колекції гравюри у Відні. Результатом дослідження і систематизації цього величезного зібрання стала головна праця Барча “Le peintre graveur” (“Художник гравер”). Видання нараховувало 21 том і включало короткі біографії художників і каталог їхніх гравюр, систематизований за техніками і сюжетами, який містив докладні описи, перерахування різних станів, а також перелік відомих старих копій. Окремо Барч уклав каталоги гравюр Рембрандта, Гвідо Рені та його учнів, Лукаса ван Лейдена, Антуана Ватерло і свого сучасника Мартіна фон Молітора. Їхня наукова вагомість така, що й сьогодні їх перевидають, доповнюючи новою інформацією. Вибрані твори Адама фон Барча з колекції Музею Ханенків представлені з нагоди вшанування 200-річчя його пам’яті, яке світ відзначає 21 серпня цього року. Абсолютна більшість робіт на виставці буде показана вперше. Кураторка виставки: завідувачка наукового відділу графіки Олена Шостак Виставка триватиме з 20 серпня по 10 жовтня

приховати
Кавер на помаранчевому тлі

Культурний декрет 21 жовтня

Культурний декрет — це програма для батьків з дітьми до 3-х років. Ми стелимо килим, дістаємо іграшки та починаємо! Поки діти бавляться — батьки знайомляться з музеєм.

читати далі..

Реєстрація: https://forms.office.com/r/SSGp4Q9vgS Вартість: 120 грн

приховати
Рука над тактильною копією одного з експонатів музею

Проєкт "Тактильні копії шедеврів світового мистецтва та інші засоби доступності для Музею Ханенків"

Маємо втішну новину – проєкт "Тактильні копії шедеврів світового мистецтва та інші засоби доступності для Музею Ханенків" підтримали Український культурний фонд та Zagoriy Foundation!

читати далі..

Проєкт зробить експозицію музею доступнішою для незрячих та слабозорих людей. В його рамках ми виготовимо: ✔️ тактильні копії шедеврів азійського мистецтва ✔️ супровідні інформаційні таблички для тактильних копій ✔️ переносні тактильні копії експонатів для освітніх заходів для незрячих та слабозорих людей ✔️ мнемосхеми приміщень музею ✔️ підставки для розміщення стаціонарних тактильних копій та мнемосхем Всі продукти буде розроблено згідно зі стандартами Універсального Дизайну. Ми хочемо, щоб незрячі та слабозорі люди мали ширший і якісніший доступ до найціннішої колекції світового мистецтва в Україні! Розробкою займатимуться ПОГ "Ресурсний центр "Безбар'єрна Україна" та Олексій Нашивочніков. Втілюватимуть Sakhno Art. #ЗаПідтримкиУКФ Проєкт впроваджується за фінансової підтримки Zagoriy Foundation

приховати
Фото маленьких дівчат з квестом у руках

Квест для дітей азійською експозицією

Маємо довгоочікувану новину для шукачів музейних цікавинок!??‍♀️??‍♂️

читати далі..

Експонат-загадка вже чекає на тих, хто відшукає його в залах азійської експозиції. Правильні відповіді на 5 запитань квесту — підказки, які приведуть до таємничого експонату. Вартість квесту: 15 гривень. Запитуйте на касах музею!

приховати
Порцеляновий чоловічок на фірмовому червоному тлі з написом Відкриваємось

Правила відвідування музею під час карантинних обмежень

Працюємо за старим графіком з 10:30 до 17:30 (каси до 17:00) з середи по неділю. Що варто пам’ятати перед походом до музею?

читати далі..

? Будь ласка, вдягніть маску до того як ви увійшли до музею та не знімайте її уродовж усього часу перебування у музеї. Вдягнутою вважається та маска, що щільно прилягає до обличчя та закриває ніс і рот :) ? Дотримуйтеся дистанції у 1,5 метра ? Заради вашої безпеки музей може прийняти обмежену кількість відвідувачів. Візьміть до уваги, що може бути черга ? Дні відкритих дверей скасовуються до повного зняття карантинних обмежень ? Утримайтеся від походу, якщо маєте симптоми ГРВІ. На вході за допомогою безконтактного термометра обов'язково буде вимірюватися температура ? Екскурсії проводяться виключно за попереднім записом: (099) 667-49-06 ? Доступні індивідуальні аудіогіди європейською експозицією для дітей та молоді та азійською – для дорослих ? Також для самостійного відвідування на касах у вільному доступі завжди у доступі квести музеєм Бережіть себе та до зустрічі у залах!

приховати

Вакансії у музеї

Надсилайте резюме з поміткою про вакансію на khanenkomuseum@ukr.net

читати далі..

У музеї відкрито вакансії: 1. Завідувач або завідувачка віділу інженерно-технічного забезпечення. Оклад 8010 грн 2. Електромонтер або електромонтерка з ремонту та обслуговування електроустаткування 2 розряду. Оклад 2910 грн 3. Провідних бухгалтер або бухгалтерка. Оклад 4859 грн

приховати